fredag 3 april 2009

E4:går faktiskt åt två håll.....

Eller har jag missat nått kanske?? Det finns så mycket fint på vägen ner hit beroende på vilken väg man har tänkt sig att åka. E4:an är idealisk om man vill komma fram fort , det är motorväg nästan hela vägen ner till oss. Sista 7 milen är det landsväg, men då åker man genom Älmhult och får se Sveriges första IKEA varuhus . Väljer man att åka innervägen , som jag kallar det , så får man se vackra småland ( Älmhult ligger också i småland) lugnare tempo på vägen , inte lika mycket trafik och man kan stanna här och där för att ta en fika och sträcka på benen .

50 mil är långt.....jag vet , har kört i båda riktningarna , har tom kört tur och retur inom loppet av 24 h. När man har väl kommit ner hit till oss , så är det inte långt till Öresundsbron , 12 mil till Malmö , sen så över med färjan till Tyskland . Som det är från Etuna till Stockholm.

Vore så roligt att få visa hur jag har det här nere.


Nog om det ...

Jag och Bella är hemma själva denna helg, Stephan har åkt till en kompis i Kholm . Passade rätt bra med tanke på att jag jobbar denna helg, och jag får ha hela sängen förmig själv.....kan ligga kors och tvärs , sno in mig i båda täckena om det är bara så , puffa till kuddarna så där riktigt härligt och bara boa in mig ....mmmm, så gott. Men det kommer att vara så tomt.....och så tyst ....det var ett bra tag sen vi var ifrån varandra över en hel helg. Det behövs , sen har man nått att längta efter.

Bella hon förgyller våran vardag. Hon kommer så fort man öppnar kylskåpsdörren eller skafferidörren , följer efter oss så fort vi rör på oss. Sätter sig framför kylen och tittar på mig så där lite bedjande: "kan inte jag få nått gott?? Vet att det finns där inne."
Hon har hittat sin favvoplats att ligga på , ryggstödet på soffan , där kan hon se oss och alla fåglar som flyger på baksidan och självklart grannens katt som smyger på gräsmattan. Den , katten ...Bella stirrar så dant på den och följer varenda rörelse den andra kisen tar.

Eftersom vi bor på marknivå så får vi in en och annan imse.....men dom är inte långlivade nu efter att Bella har lekt klart med dom. Småflugorna som hon jagar gör henne sur, de får hon inte tag på , hon slänger sig på golvet och viftar med svansen så där riktigt irriterat och tittar på en med en blick som skulle kunna säga "- låt bli mig nu , annars får du smaka på mina klor, för att jag INTE får tag på den där flugan!!" Diskbänken hoppar hon mer än gärna upp på....för att dricka vatten ur kranen. Lyssnar intensivt då entredörren går igen , det kan juh komma nån hit och så går hon och sätter sig på hallmattan och råblänger på ytterdörren.

Kommer nästintill springandes och möter en i dörren då man kommer hem , oj, vad hon har mycket att berätta om , det ska pratas och det ska kelas. Man hinner inte ta av sig skorna förrän hon sitter vid kylen och väntar på att få nått gott. Och det får hon .....Igår kväll var det första gången hon låg i sängen samtidigt som vi , la sig vid mina fötter .

Nehe , ni , nu ska jag slöa framför tv:n en stund till innna det är dags att krypa ner under täcket . Ha en goer helg.

Ta hand om varandra och dig. Kram // Mia

2 kommentarer:

  1. Ja det skulle va intressant att se området där du bor också... ja eg är hela sverige mysigt tycker jag! Men skåne och så Norrland är nåt som lockar mkt...vilket håll ska man välja liksom?!
    Storan vill till Liseberg igen...ett tredje håll så att säga...hmmm

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt bra helg!!
    Kram E-L

    SvaraRadera