onsdag 29 april 2009

Mycket på G ....

I vår/sommar är det mycket på gång, både här hemma och uppåt i landet. I helgen blir det 50 års kalas för goa Kristin , ( oj, oj , det kommer bli en kväll man minns med ett stoooooooort leende hundra år framöver) , vår träff med bankombuden , åka uppåt i landet för att hälsa på bröderna , svärmor och kanske hinner en sväng till gamla jobbet för en fika , konfirmation , golfsäsongen har börjat ordentligt och så stundent . Tur att man har ett jobb att gå till för att skinkra tankarna från allt annat .....Ja, just ja, hela gruppen ska ut och äta också , vi kom överens om att gå till Kyrkhultarn för att äta mat och umgås utanför arbetet .


Ur Bellas synvinkel:

Hela dagen har jag fått vara själv, husse har inte kommit hem på dagen som han brukar och matte syns inte till hon heller, ja, ja får väl ligga här på filten tills de behagar komma hem . Nu är det nån vid dörren, bäst att jag springer dit, det kan juh vara matte eller husse som kommer, ja men öppna dörren då!!! Hmm....om jag jamar lite kanske...........mjauuu.....
-Bella , gå in med dig, du ska inte ut.........
Vaddå, inte ut?? Joo, om jag försöker smita förbi hennes ben ....nähä, inte det inte.
Om jag nu inte får gå ut , så ta upp mig då!! Måste man gå runt dina ben trehundra varv innan du ser mig?? Behöver man jama också??
-Nu så ....kom då , Bella.
Mmmm, så gott......klia mer...bakom det andra örat också....under hakan .....mera bakom det örat ......nej , nej släpp inte ner mig....jag ska nog allt vara uppe hos dig......jamen , ta UPP MIG !!!

-Bella då...lugna ner dig, jag ska dricka vatten och fylla på nytt åt dig också.
Nu öppnar hon den stora vita dörren , undra om jag får nått gott?? Om jag ber vackert??
Om jag puffar med huvudet lite mot hennes ben ? Jag vill också ha nått ur det där skåpet, jag vet att det finns massor med godsaker där.....INGENTING till mig??
-Du fick igår, så nu är det bra , Bella. Kan inte äta massa gott varje dag heller.
Om jag sitter riktigt fint och ser riktigt söt ut då?? Inte det heller.....nä, då får det vara, ska lägga mig på min filt och så ska jag minnsan ligga där tills det ramlar ner nått gott i min skål, fnys!!
"Du fick igår" pyttsan .....fnys......

Så här är det hos oss med Bella. En bestämd madam och gör lite så som hon själv vill. Hon har slutat med krafsandet i mina blommor , så de har fått vara ifred ett bra tag nu. Vill mer än gärna ligga i knät då man sitter framför datorn, öppnar dörrar lite här och lite där, nu vet hon hur hon ska öppna garderobs dörren inne i sovrummet, vill ha balkong dörrn på framsidan samt på baksidan på glänt , spanar in de andra katterna som springer på baksidan och så blir hon alldeles tossig då skatorna retar henne. Dom skulle hon mer än gärna vilja sätta klorna i ....
Ska ringa veterinären för att boka en tid för öronmärkning eller chipmärkning så man släppa ut henne , innan dess får madam vara inomhus.

Hon har en underbar personlighet . Kaffet kallt igen ??

Ha det så gott nu . Kram på er /Mia

3 kommentarer:

  1. Full fart hör jag. Ibland är det skoj med full fart, ibland kan det bli för mkt av det goda - hoppas att det blir en helt lagom dosering för er del!

    SvaraRadera
  2. Klappa henne från mig.
    Jag är ALLERGISK! Synd.
    Men visst, jättekul med akvariefiskar. Verkligen.

    SvaraRadera
  3. Tack för rolig läsning.
    Du, glöm inte att koppla av lite mellan kalasen..
    Vill du göra världens godaste (tycker jag) kakor så har jag lagt in mina dumlekakor på min sida. pssst

    SvaraRadera