fredag 10 april 2009

Påskhelg.

Gissa vad trötta vi är , jag och Zandra.....oj, oj ....istället för att sitta inne och häcka som en annan dösill så gick vi Halenrundan ( motionsslingan i Halenskogen) .5km i rask takt och det kändes ......mina ben var geleklumpar när jag skulle sätta mig i bilen efteråt. Så gott det var , kanon väder ute , soligt, fågelkvitter och doften av vår gjorde oss båda väldigt gott .
Efter den promenade så åkte vi till affären för att handla tonfisk till donnan här hemma , för nån annan blötmat duger inte åt henne. Det ska vara kyckling eller tonfisk som slinker ner. Har provat i några dagar med att försöka få henne att äta burkmat , men näää.....

Tassar fram till skålen , nosar lite och tittar sen på mig ungefär som om jag vore totalt puckad i huvudet som ger henne "sånt där" och så går hon fnysandes därifrån . Jag menar verkligen fnysandes......jiises.....Häromdagen hade vi stekt kyckling med ris och sås till , gissa vem som hoppade upp på bordet och stal en kycklingbit från min tallrik?? Inte var det Stephan .....Där satt jag och tittade på henne hur hon smaskade i sig den , jaha , det var det .....det var bara att lägga kycklingbitar på hennes matplats så man själv kunde äta i ifred utan att bli av med maten .....trodde jag .

Stephan brukar säga med ett leende att Bella är nog nordeuropas mest bortskämda katt . Bortskämd? Näää, inte ett dugg....

Kaffemuggen tom igen ?? Påfyllning .....Nu så....

Det var egentligen meningen att vi skulle ha hämtat ut våra rangekort idag på golfklubben , men när man har långfrukost så då går tiden fort . Insåg sen att det är ingen ide`att stressa iväg dit , så vi hämtar ut de på måndag istället. Tur att kansliet har öppet då . Våran framsida är så tråkig nu så det liknar ingenting, vi ska den inglasat , förhoppningsvis innan midsommar , så man kan sitta ute , eller ja inomhus fast ute . En varm sommarkväll , iskall öl och grillat.....mmmm.....de e sommar det. Baksidan ska göras iordning också, gräsmattan är ...ja den är där nånstans under all mossa och gropar , häcken behöver klippas , rabbaten ska rensas , det får bli då jag har 3 dagars ledighet .


Jaa, ne nu ska jag umgås med maken min innan han ska iväg på spelning ikväll. Ha en trevlig påsk och hoppas att solen skiner på er också.

Kram .

3 kommentarer:

  1. Ja det små kattorna är verkligen personligheter!
    Underbart, och jag undrar HUR klarar man sig utan katt?!?!?
    Glad påsk till er!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Idag är det måndag och påsken närmar sig sitt slut. Har ni spelat någon golf än? Gunnar, den token, har spelat både fredag, lördag och söndag. Själv valde jag att följa med i lördags. Kanon väder :o)

    Ha det bra/Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  3. hm.. ser att jag är både bloggintresserad och följare. Vad är det för skillnad? Jag är himla oteknisk.

    SvaraRadera