fredag 1 maj 2009

Bella berättar

Matte var så konstig imorse , hon sprang fram och tillbaka här och jag fattade ingenting. Gick hon till köket nu?? Jag sprang efter henne och där stod hon med min matskål i handen . För att jag också ska få se vad det är i den innan hon ställer ner den så ställer jag mig på baktassarna för att glutta i skålen . BARA VATTEN!? Tack , för den du !!!

Vatten.....torrfoder....TRÅKIGT!! Bara för att få hennes uppmärksamhet så ska jag springa runt hennes ben minst fyrahundra varv idag . Jag vill ha kyckling , tonfisk eller skinka, kan du fatta det ?? Ser du inte mig?? Om jag lägger mig FRAMFÖR dina fötter då?? Vart ska hon nu då?? Vääänta på mig......jasså, göra rent i min toalett, lägg sanden så där fint nu , måste kolla så att hon gjorde det *inspekterar lådan efter att taket är på plats*

-Bella, du är väl allt en tossig kisse.....kom nu, så ska vi se vad vi hittar i kylskåpet åt dig.
KYLSKÅPET ?? Sa hon verkligen kylskåpet *springer till köket och sätter mig ner innan matte har hunnit komma*

Nu så får jag nått gott....vad kan det vara ?? Vad får jag ?? *jamar frågandes, och trampar otåligt *
En bit skinka, TACK, matte du är väl ändå bäst *dyker ner med nosen före och slukar skinkan *
-Du är då en riktig gottegris, Bella, hör du det ??
Nä, sånt har jag inte tid med nu , jag äter .

Morgonen räddad , nu kan jag sova några timmar till innan husse vaknar.
// Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar