torsdag 7 maj 2009

Vilken förlust för FIN

Med 3-2 till USA igår så förlorade FIN sin plats i finalen , så tråkigt , surt och trist. Jag som hade sett framemot matchen mellan SWE-FIN , men det sket sig totalt. Hoppas att SWE har mer jävlaranamma i sig och tar hem minst en medalj. Det är VM nästa år också. Då ska Lejonen ryta ......förhoppningsvis så att det tar sig till finalen.

Var på bankombudsmöte igår kväll, det var nyttig information om nyheter, feedback om utbildningen, hur det har gått för oss efter utbildningen, m.m.
Så summasumarum så var utbildningen helt suverän, man lärde sig mycket,fick "ahaa"-upplevelser , mer insikt i ekonomin, sen framför allt så vet man nu vart man kan vända sig till .

Vi bankombud är en förlängd arm till banken , vi får informationen , sedan sprider vi det vidare genom våra arbetsplatser och även privat. Materialet vi fick på utbildningen är bra att ta hjälp av också. Så jag är mer än nöjd med utbildningen , fick mer kött på benen .

I höst ska vi till Helsingör i Danmark på vidareutbildning, i 2 dagar . Åker tidigt på fredagmorgon och kommer hem i rätt hyfsad tid på lördag kväll.


Till nått helt annat nu.........

De flesta som följde min gamla blogg vet att jag har valt bort barn ur mitt liv och opererade igen de "ädla" delarna . Mår mycket bättre nu som människa och känner mig hel . Slipper den inre och psykiska stressen för att bli gravid. Efter den opreationen så har kroppen börjat fungera så som den ska och nog sjutton gör den det. Kraftigare blödningar och smärta. Tur är väl att det går att göra nått åt det med.
Besök hos doktorn och så en burk med piller med hem. Nu ska vi se om detta hjälper eller om det ska göras någonting annat åt bekymret.
Visst har jag blivit ifrågasatt varför jag har gjort det och jag tänker inte stå och försvara mig hela tiden med att berätta allt från A till Ö , utan säger att det är mitt val för att JAG ska må bättre och fungera som en människa. Beslutet är helt mitt eget , ingen annan har påverkat mig på nått sätt till det och huvudsaken är att JAG mår bra .

"-Om du ångrar dig?? "
-Nej, inte med tanke på hur bra jag mår.
-"Men du är så ung"
-Jag mår fortfarande bra och tänker fortsätta med det.

Sen så kommer det som jag blir så less på:
"TÄNK om Stephan nu försvinner ur ditt liv och du kanske träffar en ny man och han vill ha barn ??
Då får han helt enkelt ta mig för den jag är eller låta bli. Svårare än så är det inte. Ska man anpassa sig efter vad ANDRA tycker hela tiden?? Vad andra vill ?? Är det meningen att jag ska göra någon lycklig för nått jag själv INTE vill??

"Får väl göra det för att du ska må bra, ...." ALDRIG , över min döda kropp.

Bra kommunikation i ett förhållande är A och O , lyssna på varandra, kom på lösningar tillsammans, var tillsammans men var för er själva också. Skratta tillsammans, var allvarliga tillsammans , men framför allt prata MED varandra , inte till eller om. Man får mötas halvägs för att nå tillsammans de mål man har satt upp .

Nu är det lunch, magen den kurrar . Ha det gott . Kram // Mia

1 kommentar:

  1. Bry dig inte om vad folk säger.
    Förresten får du så gärna låna mina ett tag om du vill.
    hehe
    Underbart foto! Skulle vara kul att se vad de andra hade på sig. Himla bra tema det där att ta på sig något fult..

    SvaraRadera