fredag 1 maj 2009

Hjärtat är tungt .

Idag har det varit tungt både i kropp och själ. Saknaden av mamma är stor fortfarande , 4:e valborg/1:a maj utan henne och de traditioner som vi hade . Nygräddade munkar som man sköljde ner med iskall sima ( mjöd utan alkohol) på valborgsmässoafton . Dagen efter var det tårta och nygräddade bullar till dagens ära ( mamma var född 1:a maj )

Idag skulle hon ha fyllt 61 år. Imorse när jag tittade ut så var vädret precis så där som hon tyckte om, soligt och lite kyligt. En perfekt dag för firande . Det är så orättvist att hon försvann från oss så tidigt. För tidigt...Jag vettatt hon har det bra utan all smärta och all tung medicinering mot cancern. Så slipper hon cancern också , men likförbannat tycker jag att det är så orättvist.

I det klapellet vi satt för att ta ett farväl av henne satte prästen sig jämte mig . Hon sa ingenting , utan satt där med sin närvaro. Trygg känsla på nått sätt.
Sa till henne också att den GUD som ska vara så barmhärtig och god, varför tog han min mamma ifrån mig?? Vad hade hon gjort för ont att han skulle ta henne ifrån oss??
Fick inget svar och lär nog inte få det heller.

Saknar dig oerhört, mamma. Grattis på din dag , tänder ett ljus för dig och höjer glaset .

Du finns alltid i mitt hjärta.
// Mia

2 kommentarer:

  1. Skickar en liten maj-kram till dig. Wi

    SvaraRadera
  2. Livet är inte rättvist. Skickar en kram till dig. Wi
    ps) jag tror i alla fall att de vi saknar så hjärtat nästan brister håller ett litet vakande öga över oss.

    SvaraRadera