fredag 12 juni 2009

Ännu en vecka som har gått..och fort går det !!!

Regnar gör det också....vart tog solen och sommaren vägen ?? Hmm.....kommer nog tillbaka snart igen , får man hoppas så man kan gå ut och spela bort en och annan timme på golfbanan .
Förkyld är jag , det är dock på bättringsväg . Tack och lov för imorn har vi fest här hemma. Har bjudit några st med sina respektive hit , vi blir 15 st . Stephan ska laga maten och jag ska ....jaaa...vad ska jag göra?? Titta på , kanske?? Får nog hjälpa till lite .

Fick besked från högskolan/orna också ......obehörig. Det fattas Ma B, Sh A och Nk B . Jag visste vad jag gav mig inpå, skickade in ansökan på vinst och förlust . Nu vet jag vad jag behöver komplettera inför höstterminen 2011. Det är bara på`t igen .

Ur Bellas synvinkel :

Jag får gå ut !!! Men inte då JAG vill....som på morgonen när dessa tvåbeningar ska iväg till jobbet så får jag stanna hemma .Försöker smita samtidigt , men matte har blivit snabbare än jag , attans henne också. Hon hinner allt stänga dörren mitt framför nosen på mig. Idag orkade jag faktiskt inte jäkta så där....satt och tittade då de sprang här som två yra höns.......tills slut så la jag mig ner på golvet för att se på spektaklet......gjorde dock ett tappert försök då husse skulle gå , men gissa vem som sprang efter mig i trappen ??

Jo, matte så klart , vem annars?? Mmm...och så säger hon att hon kommer snart?? Vaddå snart?? Det hinner gå mååånga timmar innan hon kommer hem . Ja,ja, får väl ligga i min korg och sova bort dagen tills hon kommer hem . Nått hon glömmer varenda morgon ....och då menar jag varenda morgon. Vrida på kranen i badrummet, jag vill juh ha färskt vatten då jag är törstig.
Det ska droppa så där fint så jag inte blir blöt om tassarna eller förresten det blir juh jag iallafall......hua, de e hemskt!!! Om ni bara visste hur hemskt det är då man blir blöt om tassarna?? Så mycket onödig tid till tvättning det går då man kan istället springa ute och jaga grannkatten ...frääääs , den tycker jag inte om!!!!


Just, ja....det har varit många nya tvåbeningar här hemma ......Svärmor kallade matte henne....och så en dag var det en hel drös med tvåbeningar här!!! Bäst att hålla sig undan . Har min favvoplats i hörnet av häcken . Tar utflykter i skogen och breddar mitt revir. Nått jag tycker är rätt roligt...hihii...då det är öppet på båda sidorna , då kan jag springa runt . Först ut på baksidan , därifrån till framsidan , upp på staketet , ner och in , raka vägen til baksidan igen och så samma varv igen . Stannar och dricker lite ur skålen ( kranen är aldrig ändå påvriden) kollar om det finns nått gott i skålen och så en snabb koll på matte och husse , sen så ut igen .

Idag har det regnat och jag vill uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut !!!! Jamar så där fiiint och snällt, men nä. Matte hon öppnade dörren för mig och jag stack juh ut nosen , drog in den lika fort igen . Sluta och regna så jag får gå uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.
Det är en ny dag imorn också . Mjau på er // Bella

Donnan har hittat en ny plats att sova på ...brevid lilla datorn (laptop) . Hon kan sova vart som helst, men helst blir det i korgen hennes. Ibland så sticker ena tassen ut, eller svansen , eller båda baktassarna , halva huvet mellan varven och ibland måste man känna efter om hon ligger där uppe och visst gör hon det då man känner en hurring av hennes tass( hon använder inte klorna mot oss)
Under att par kvällar efter att vi har släckt så ligger hon gärna antingen vid mina fötter eller vid Stephans och så har hon börjat med nått nytt....hon lägger sig gärna på min mage och då ska man klia och kela med henne. Sen är det bra , antingen lägger hon sig brevid eller så hoppar hon upp i sin korg.

Hon har en klöspelare som går från golv till tak , tre hyllor , den tredje är en korg och högst upp, där uppe är hon fredad från allt. Ser man lite av örat eller tassen så då vet man , då får hon vara där också. . Nähä...kika på dumburken lite grann.

Trevlig helg !!! Ta hand om varandra och dig.
Kram på er / Mia

2 kommentarer:

  1. Hej, tänker du läsa in ämnena? Är det gymnasienivå eller högskola?
    Jag läste in fyra ämnen på gymnasienivå - på distans. Roligare än när man gick i skolan!
    Ha det bra. Fixa till lite sol nu..

    SvaraRadera
  2. Ja de små fyrbeningarna lever sitt eget liv...ibland sklule det vara otroligt skoj att veta vad de tänker!

    SvaraRadera