tisdag 9 juni 2009

Hemma igen

Det var då en hektiskt helg....resten av söndagskvällen gick åt att ta sig ner i varv . Nog för att jag satt brevid nästintill hela vägen hem i bilen , så blir man lite så där småstressad eller hmhpf...man vill bara hem !!! Kanske därför man var lite tung i högerfoten ......Stephan han harklade sig med jämna mellanrum och tittade på mig och på hastighetsmätaren ...
...-Ja,ja...ska släppa på gasen , sa jag .

Stephan körde hem från Alvesta efter vi hade fikat. Jag vet att det är både ekonomiskt med att köra lungt och fint, man sparar på bilen och allt annat sånt som är viktigt som man ska tänka på i trafiken . Det kan hoppa fram ett rådjur eller ja det kan i princip hoppa fram vad som helst ur buskaget,skogen , diket.

Handen på hjärtat ...hur laglydig är DU?? Anväder blinkers?? Bältet ?? Högerregeln?? Hastigheten ?? Är DU pigg och utvilad innan du sätter dig i bilen ?? Zebralagen?? Tar du bilen dagen efter eller låter du bli??

Jag tar INTE bilen dagen efter, den står där den står. Antingen skaffar jag en chaufför om det så behövs eller så går jag om jag nu behöver ta mig nånstans......men oftast blir det att man inte tar sig utanför dörren dagen efter.....tur att man är gift med en yrkeschaufför =))

Tack vare Stephan så känner jag mig säkrare och lugnare som förare i trafiken , visst ibland är högerfoten extra tung.

Det är mycket som har förändrats med mig tack vare maken min .
Från en "partysessa" med tusen saker i luften , stressnivån nådd för lääääänge sen , ångade på i tvåhundratjugo för att INTE missa nått på vägen , helst skulle ALLT ha gjort dagen innan , måsten hit och måsten dit, hjälpa alla andra istället för att hjälpa mig själv då jag behövde det som mest .......men jag hinner med det också , sa jag och tuffade på i ännu högre fart.

Så plötsligt stod han där och stal mitt hjärta utan att säga det ens!!!! Han fick mig att sakta ner farten på alla plan ......bort med måsten och allt annat tjafs!!! Många uppförsbackar har det blivit men lika många nedförbackar . Jag började blogga då jag flyttade ner hit , det var en stor hjälp för mig som inte sa hur jag egentligen kände inombords......pratade gjorde jag och gör det fortfarande men inte om det som finns i hjärtat . No, no.....Det kom fram i bloggen på nått vänster samt att Stephan lärde sig läsa mellan raderna. Vilket tålamod han har med en envis finne!!!

Älskar honom gör jag utav hela mitt hjärta och skulle gå över eld och vatten för hans skull.
Sakta men säkert så kommer de orden att komma ur truten på mig en vacker dag istället för att det ska läsas ....det hoppas jag på att jag kommer att kunna göra.

Ska försöka att blogga mer ......vet att det finns en och annan där ute som saknar uppdates från mig=)) Det kommer !!!!

Nu kurrar magen ...hungrig som en varg.....

Ha det så gott så länge.
Ta hand om varandra och dig. Kramen på er alla // Mia

1 kommentar:

  1. Hej där!!
    Läste om er hektiska helg...fattar inte hur ni pallar att fara runt så ;o)

    Hmmm, laglydig...jo bilbälte har jag, kör inte bil med uns av sprit i kroppen, blinkar följer högerregeln....men hastigheten är sååååååååå svår att hålla i allfall 90 och uppåt ;o)

    Ha det gott / Kram E-L

    SvaraRadera