tisdag 10 mars 2009

Börjar vänja mig här nu


Är inte riktigt hemma här än , men börjar sakteligen vänja mig mer och mer. Det kommer ta ett tag innna jag verkligen är på hugget . Får skriva lite i taget så man får in "rutinen " igen.


Att lägga ut bilder här var en klurighet jämfört med Windows spacet jag hade....letade och letade, klickade fram och donade , men ingenting hände nånstans,men vad nu då?? Jag vill ju lägga ut lite bilder . Så ser jag en liten ruta som liknar en tavla och där var den jag ska klicka på för att sätta in en bild. Så nu ska det provas......håll i hatten , nu åker vi!!
Hmm, varför hamnade bilden där?? Låter den vara där så får jag se hur det blir när jag publicerar bloggen. Ja, just , förlåt mig...låt mig presentera min make : Stephan .
Han kommer att nämnas väldigt ofta i bloggen , han stöttar mig i allt, lyssnar, kommer med förslag på förändringar, lösningar , får mig att le och skratta och han älskar mig för den jag är.
Trubadur är han också , så det musiken är en viktig del i vårat liv. Brukar "morra" på honom då han inte har spelat på ett tag och det är alldeles för tyst här hemma , då tar han fram gitarren och spelar. Nu ska vi se här ...ska försöka lägga ut länken till hans hemsida så får ni kika in där också.
Ja, det funkade.......Så vill ni ha underhållning på eran fest ,ta mer än gärna kontakt med Stephan.
Nu börjar jag smått hänga med här...tihii....
Och tiden den tickar iväg, ska ta tag i sysslorna som bör göras innan det är dags för att åka till jobbet . Jobbar som undersköterska på ett boende ca 1 mil utanför "byn" och trivs som fisken i vattnet. Har gjort det snart i 13 år , började nästintill direkt efter studenten och nu känner jag att det är dags att sadla om . Nästa vecka ska jag skicka in ansökan med alla meriter till högskolan för att med förhoppning om att få bli en fattig student i 3 år för att kunna förbättra framtiden .
OM jag kommer in så ska jag läsa till sjuksköterska. Denna väntan och "suget" i magen är både positiv och negativ....
Som en utav våra "systrar" sa
-Ja, självklart du kommer in, Mia och du kommer att fixa det . Mycket goda råd har jag fått utav systrarna våra samt min svägerska som också är Ssk. Det kommer bli nervkittlande månader innan man får svaret om man har blivit antagen eller inte. Hade funderingar på att söka in på polishögskolan , men min syn den sätter stopp för det , tyvärr.
Dags att göra lite nytta nu....
Ta hand om varandra och dig.
Kram till er alla, gamla som nya läsare. //Mia

2 kommentarer:

  1. Klart du kommer in! You go Girl!

    SvaraRadera
  2. HEJ!
    Jahapp du har hamnat här också! Hoppas du kommer trivas, det gör jag!
    Lycka till i ev studier!

    SvaraRadera