lördag 28 mars 2009

Nya köket !!!

INNAN:
( verkligen innan )



Väldigt 70 tal över dessa gräsliga luckor.
Sjukhemskänsla över det hela och jag som jobbar/har jobbat på sjukhem
har verkligen ingen större lust att ha "jobbet " hemma eller bli påmind om jobbet .

Och så här resultat
EFTER :


Killarna från PEAB kom igår på förmiddagen och


skruvade upp dessa fina luckor åt oss.


TACK .

Tjusigt blev det och jag är sååå nöjd.


Nu ska ni få träffa den som verkligen bestämmer hos oss


( och det är inte jag )







BELLA

förgyller våran vardag med all bus som en katt kan hitta på

och mina blommor lever väääldigt farligt .

Bella tycker nämligen om att krafsa upp jorden ur krukorna. ( Jag tycker INTE om det )

När vi inte kan hitta "donnan " så då är badkaret det första

man tittar i och där kan man hitta henne.

Gottegris är hon också .

Tonfisk, kyckling och skinka slinker ner

i magen .

Hon kommer som en spjut då man öppnar

kylskåpsdörren eller skafferidörren . Stryker sig mot benen och pratar :

JAG VILL OCKSÅ HA NÅTT GOTT!!

Och det får hon.

Bortskämd??

Lite grann .

En hälsning till Sandra och Magnus

( Bellas f.d. matte och husse )

Jag har det bra , får god mat och vatten varje dag . Ligger och sover där jag tycker det känns som bäst.

Leker när jag vill och röjer ordentligt om nätterna /måste juh kolla vad dessa två pallar med=)/

Hoppar upp på bordet ibland för att kika ut och spana på fåglarna , men helst sitter jag på mattan i vardagsrummet och kikar ut genom den stora glasdörren .

Hoppas att ni kommer och hälsar på mig här i mitt nya hem för jag vill visa er hur jag har det .

Många mjau och kurr till er
BELLA .







2 kommentarer:

  1. Sicken söt liten kisse!! Ja de är verkligen personligheter katterna! Vi har en herreman här hemma som är underbar på alla sätt! Man kan prata med honom och det är ta mej sjutton som om han skulle förstå vad man säger ibland. Klok som en bok.
    Jaaa jättefina luckor!!! Blir lite avis !
    Lite åt det hållet som syrran och hennes sambo kikat på också. Få se om det blir såna de väljer eller inte.
    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vad fint köket blev!!

    Vet du, min allra första katt hette Bella. Jag skaffade henne när jag var 18 och bodde själv. Jag döpte den till Pelle för den var svanslös. När jag köpte den sa de nämligen att det var en kille. När grannen hade hand om den en dag så sa hon att jag allt fick döpa om den för det var en tjej. Så det blev Bella ;o)

    SvaraRadera