onsdag 4 mars 2009

Nu så

Ska det nog bli bloggande igen. Det har varit en hel del under denna tid då jag har tagit bort gamla bloggen och nu ser det ut som att det ska komma igång igen. Ska försöka med det idag trots att jag mår som en räv.....det möljar i magen och det blir en och annan gång man får springa till dass....lever just nu på flytande kost.

Vilken start ?? Ja, ja , det blir nog bra i slutändan elelr nått sånt. Det lär bli nya läsare här hos mig , förmodar jag.....så välkommna att läsa om mina tokigheter i vardagen , både här hemma och på jobbet .

För snart 3 år sen tog jag ett beslut som har vänt upp och ner på mitt liv till de positiva . Inte en enda gång har jag ångrat mig att jag flyttade från allt som fanns i Eskilstuna. Jobb, familj ( den som fanns kvar) tryggheten´och den slentrianmässiga vardagen . Jag träffade Stephan som tog mitt hjärta med buller och bång ( han snodde den bara så där) .Det var till honom jag flyttade för att skapa ett nytt liv tillsammans med honom och det har snart gått 3 år .....trivs bra med livet här nere i Olofström . Fick jobb rätt kvickt och är nu tillsvidareanställd i kommunen som USK på ett boende ca 1 mil utanför stan. Kanon ställe med underbara arbteskamrater och boenden.

Familjen våran består utav mig, Stephan och så en snart 15 årig tonåring ( tjej) som förgyller våran vardag på sitt underbara sätt som en tonåring kan förgylla det. Funderingar om livets stora frågor får man svara på så gott man kan och försöka vägleda denna unga dam på ett bra sätt in i vuxenvärlden . Det känns som en evighet sen jag själv var 15 år och okysst....

Ska kika vidare på bloggen hur jag ska ha det framöver, vilka bilder som jag ska lägga ut och så skicka länken till alla som har på ett eller annat sätt följt min andra blogg, nu ska det bli av att läsa igen för er.

Ha det gott och så .....

Ta hand om varandra och dig .
Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Hejsan!!
    Välkommen till blogg världen utanför Windows live. Det tog ett tar innan jag gillade min nya sida. Kändes lite ensamt i början men det kom nya läsare och även en del gamla. Nu trivs jag som fisken i vattnet, ännu bättre när du flyttat med :o)

    Nu är det snart golfsäsong igen. Gunnar frågade här om dagen ifall jag fortfarande hade kontakt med hon från Olofström. Han är sugen tt spela er bana. Hde varit skit kul ifall vi kunde spela tillsammans i vår :o)

    Ha det nu så bra (hoppas du blir att må bättre)Och lycka till med den nya sidan.

    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera
  2. Hi hi ja det var längesedan du var 15 om du tror på fullaste allvar att man var okysst då ;-).

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera